vineri, 20 iulie 2012

20 iulie




black night /i’m bad like jesse james

era o vreme când
gândacii stăteau agăţaţi de perdele
ca beculeţele de crăciun în pom
era o vreme când
în aer se simţea un
oarecare miros de măsea stricată
da, era acea vreme când
tata îşi ascutea de zor
cuţitele de tăiat porci în grădină
săltându-şi puţin nasul în vânt
în aşteptarea mirosului de sânge
în acea vreme s-a întâmplat
că laşul l-a înjunghiat în spate





un conflict de interese

pielea îi era roşie ca arsă de soare
şi nu ca a indienilor
începuseră să îi crească ciucuri
nişte bucăţi de carne ce umplu privirea

pieile lor interziceau culorile
cu ochelari de soare
bombăneau în beciuri
-         un conflict de interese
spuneau



***

am coborât scările beciului
am aşezat butoiul cu fundul în sus
am pus două moşoaice pe el
în ele vin
şi gândacii au început să vină
şi şobolanii au început să vină
noi, gândacii şi şobolanii
ne împăcam bine
ei mâncau de sus
ce mai era
noi beam de jos
ce mai era
o vreme





***

Au început ciorile să croncăne
Iar Dunărea de mult nu se mai aude
Oricât ai spune s-ar spune că beciul nu-i adânc şi
Acolo, oricum, sunt tot flori
I-am zis că vântul biciuieşte pereţii
Şi ea a zis că n-are ce spune
Ca şi cum ar fi fost ceva de zis despre ei
Am ieşit în stradă
Şi dinţii mi s-au lipit de crengi




 bonus track

omul peşterii


de la început
omul peşterii îşi puse capul pe piatră
îşi puse capul pe stâncă şi
stătea în amorţire
de la început
omul stătea
la auzul iernii
de la început
omul îşi aşezase capul pe iarbă
la auzul vântului
de la început femeia dansa
în jurul focului
sângele curgea prin vine
prin vene şi
încălzea ca un must
prefăcut abia în vin
de la început
(am ţipat)




nicoleta onofrei






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu